Handelsbetingelser

www.kalokopenhagen.dk ejes og drives af KALO Kopenhagen ApS.

CVR-nr. 37272302
Søflygade 13, 1432 København K.

(Det er desværre ikke muligt at afhente eller returnere tøj på adressen)

Webshop-adresse: www.kalokopenhagen.dk
Tel. +45 61 31 01 97

Herunder kan du læse de almene handelsbetingelser du accepterer, når du handler hos KALO Kopenhagen.

Hvis du har spørgsmål, hvis noget ikke er klart, må du ikke tøve med at skrive til os på info@kalokopenhagen.dk.

    1. Accept af vilkår og betingelser
      Vilkår og betingelser gælder for din brug af Kalokopenhagen.dk (hjemmesiden) og alle KALO Kopenhagens tjenester og salg af produkter/services. Ved at skrive dig op på vores mailliste eller ved bestilling af en service fra Kalokopenhagen.dk, accepterer du hermed, at du har læst og forstået disse vilkår og betingelser, og at de bliver en bindende aftale mellem dig og KALO Kopenhagen. Ligeledes accepterer du at modtage meddelelser fra KALO Kopenhagen via e-mail, som KALO Kopenhagen anser for modtaget, når de er sendt.

      Handelsbetingelserne har det formål at regulere forholdet mellem KALO Kopenhagen og kunden i forbindelse med kundens brug af KALO Kopenhagens ydelser.
    2. Ændringer af vilkår og betingelser
      KALO Kopenhagen forbeholder sig ret til at ændre de angivne vilkår og betingelser eller til enhver tid at opsige aftalen med kunden til udgangen af en lejeperiode. Hold dig venligst opdateret på denne del af hjemmesiden, før du bestiller tøj, så du er vidende om ændring i vilkår og betingelser. Der udsendes mail til den oplyste mailadresse ved større ændringer i vilkår og betingelser.

    3. Handelsvilkår
      KALO Kopenhagen er en udlejningstjeneste, der sikrer sine medlemmer adgang til en garderobe, hvorfra det er muligt at leje eksklusivt modetøj.
      Sådan fungerer det:
      Lejeaftale indgås for en måned ad gangen. Således er der ingen binding forbundet med medlemsskab. Medlemmet betaler en fast pris på 599 DKK pr. måned i forbindelse reservation af tøj via hjemmesiden www.kalokopenhagen.dk. Tøj fra KALO Kopenhagens online garderobe vælges af medlemmet, hvorefter tøjet forsendes eller leveres (postnummer-afhængigt) til medlemmet, for en aftalt periode. Kunden returnerer efter endt periode tøjet, enten ved afhentning (postnummerafhængigt) eller via medfølgende returlabel.
      Ved oprettelse af medlemskab hos KALO Kopenhagen får medlemmet adgang til brugerprofil og hjemmesidens yderligere muligheder, herunder køb af KALO Essentials. Oprettelse koster 0 DKK. Alle betalinger hos KALO Kopenhagen foregår med betalingskort (Visadankort, Visakort og Mastercard). Alle betalingsgebyrer afholdes af KALO Kopenhagen, og er således indeholdt i de oplyste produktpriser og priser på medlemskab. Du har adgang til at se dine tidligere betalinger og ordrer, når du logger ind på din brugerprofil på Kalokopenhagen.dk.
      Kun privatpersoner, der er fyldt 18 år, kan blive medlem.
      Betalinger varetages ved hjælp af Clearhaus ApS og Quickpay.
      Accept af medlemsbetingelser
      Når du melder dig ind, accepterer du medlemsbetingelserne og handelsbetingelserne. Desuden vil du for hver gang, du lejer eller køber ved KALO Kopenhagen, skulle acceptere betingelserne igen.Du finder informationer vedrørende din lejeaftale, når du er logget ind på kalokopenhagen.dk.
      Kortindehaverens ansvars- og hæftelsesforhold
      Medlemskabet koster 599 kr. pr måned. Forskellige tilbud kan ikke kombineres.Betaling af ydelser, herunder leje og køb betales ved bestilling. Såfremt begivenheder uden for KALO Kopenhagens kontrol, forhindrer KALO Kopenhagen i at levere det af medlemmet bestilte, tilbagebetales det fulde beløb tilbage til medlemmet uden forsinkelse, med mindre medlemmet ønsker at vælge andet, tilgængeligt tøj fra garderoben på www.kalokopenhagen.dk
      Fortrydelsesret
      Leje af tøj og medlemskab:
      Du kan til enhver tid og uden begrundelse  fortryde en allerede indgået aftale om leje af tøj, indtil 5 dage før den 1. dag i lejemåneden. Du kan fortryde din allerede reserverede leje, ved at kontakte info@kalokopenhagen.dk med oplysning om for- og efternavn, medlemsnummer samt en tilkendegivelse om at fortrydelse ønskes.
      Almindelige handelsvarer (KALO Essentials serien): Du har mulighed for at fortryde dit køb af alle handelsvarer  jf. Købelovens bestemmelser om 14 dages fortrydelsesret. Du skal blot returnere varen i ubrugt og i intakt emballage til KALO Kopenhagen, Søflygade 13, 1432 København K. 

      Tilbageførsel af betaling for leje ved fortrydelse
      En måneds leje koster 599 DKK (forbehold for kampagner og rabatkoder). KALO Kopenhagen refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde en tidligere indgået lejeaftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
      Køb af gavekort
      Brugen af gavekortet kræver din accept af vores vilkår og betingelser. Det elektroniske gavekort kan beholdes og udløber 12 måneder fra købsdatoen. KALO Kopenhagen tager ikke ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort. Vi forbeholder os retten til at ændre disse regler. 
      Gavekortet fungerer som betaling eller delbetaling, når modtageren indgår aftale om månedsleje af tøj på www.kalokopenhagen.dk. Aktuel saldo kan oplyses ved at skrive til info@kalokopenhagen.dk. Når saldoen på gavekortet er opbrugt, vil medlemmet automatisk blive anmodet om anden betalingsløsning ved indgåelse om aftale af tøjleje. Aftalen mellem udsteder og bruger indeholder en udløbsdato.
    4. Ejendomsretten til lejede produkt
      Det lejede tøj er KALO Kopenhagens ejendom og må hverken sælges, udlejes, pantsættes eller på anden måde overdrages til tredjemand af lejer.
    5. Lejeperiode
      Lejeperioden løber fra først valgte dag til den sidst valgte dag, typisk 28 dage afhængig af antallet af hverdage i den pågældende måned. Lejeperioden træder i kraft når tøjet modtages af kunden eller markeres som afleveret eller forsøgt afleveret af Post-Nord, ifølge pakkens Track and trace nr. (læs mere under Leveringsbetingelser). Lejeperioden afsluttes når KALO Kopenhagen har modtaget tøjet retur fra kunden.
    6. Renseomkostninger samt gebyr
      KALO Kopenhagen renser alt tøj professionelt efter hver endt udlejning. Det er din garanti som kunde for at du får tøj som er så tæt på ny stand som muligt.

      Når du lejer tøj hos KALO Kopenhagen, er der indregnet et gebyr for rens. Dog forbeholder KALO Kopenhagen sig ret til at opkræve et ekstra gebyr for rens, hvis tøjet skal renses flere gange. Ekstraordinære renseomkostninger dokumenteres af KALO Kopenhagen og viderefaktureres direkte til kunden. Kunden orienteres om dette inden ekstraordinær rens initieres. Må KALO Kopenhagen køre forgæves til en aftale, som bruger selv har booket, vil pågældende blive pålagt et gebyr på 100 kr. Ny levering vil ske på 3. eller 4. dagen i lejeperioden. Opstår der udfordringer med overholdelse af en aftale for brugeren, skal pågældende kontakte KALO Kopenhagen hurtigst muligt og senest 24 timer før leveringstidspunkt.Returneres tøjet ikke rettidigt ved forsendelse pålægges et gebyr på 100 kr., dog ikke hvis kunden har indleveret pakken rettidigt. Kunden skal have en kvittering for indlevering.
    7. Skader på tøjet og ansvar
      Tøjet leveres i starten af lejeperioden i ren, pæn – og skadefri tilstand. Kunden er forpligtet til straks efter at have modtaget varen at undersøge det lejede tøj og kontakte KALO Kopenhagen vedrørende indsigelser inden for 24 timer fra lejeperiodens start, og kunden kan herefter ikke gøre indsigelser vedrørende tøjets tilstand, hvis disse indsigelser burde være opdaget ved den førnævnte undersøgelse. Efter tøjet er afleveret, er det kundens ansvar, at tøjet returneres til KALO Kopenhagen i samme stand medregnet normalt brug/slid. Kunden påtager sig derfor i lejeperioden enhver risiko og ansvar i forbindelse med benyttelse af tøjet, herunder skader.
      8.1 I tilfælde af fejl og mangler ved tøjet ved levering, skal kunden med det samme underrette KALO Kopenhagen. Kunden, eller en tredjemand som kunden henvender sig til, må ikke forsøge at rengøre eller reparere skader på tøjet uden samtykke fra KALO Kopenhagen. Såfremt dette sker uden underrettelse til KALO Kopenhagen, er kunden selv ansvarlig for enhver skade på materialet.
      8.2 Ved returnering af lejetøj forpligter KALO Kopenhagen sig til straks at undersøge tøjet ift. eventuelle skader, dog ses bort fra almindelig slitage. Betalingen er inkl. forsikring med en selvrisiko på op til 500 kr. Ved alvorlig skade på tøjet forbeholder KALO Kopenhagen sig derfor retten til at opkræve op til 500 kr., medmindre anden aftale særskilt indgås.
      8.3 Tøjet må vaskes eller renses i lejeperioden i overensstemmelse med vaskeanvisningen. Tøj som kun tåler rens skal indleveres på et professionelt renseri for egen regning. Ved tvivl kan du kontakte KALO Kopenhagen på info@kalokopenhagen.dk.
      Misligholdelse

      Hvis kunden ikke overholder handelsbetingelserne, har KALO Kopenhagen ret til at hjemkalde tøjet for kundens regning. Misligholdelse friholder ikke kunden fra yderligere erstatningskrav.
      Erstatningskrav der relaterer sig til kundens misligholdelse, vil blive trukket automatisk fra det kort, der blev anvendt i forbindelse med betalingen, eller der vil blive sendt en opkrævning.
      Enhver erstatning der relaterer sig til den stand tøjet returneres i vil blive vurderet af eksterne uvildige eksperter, som KALO Kopenhagen har en aftale med.
      KALO Kopenhagen forbeholder sig retten til at opsige medlemmer, der har misligholdt deres forpligtigelser overfor KALO Kopenhagen.
    8. Reklamationer
      Alle handelsvarer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet.Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Reklamationsretten dækker kun fejl eller mangler, som forelå på købstidspunktet.
      Ved reklamation, fejl og mangler kontakt venligst kundeservice på info@kalokopenhagen.dkVi håndterer alle reklamationer inden for 24 timer.
    9. Priser
      Alle priser på kalokopenhagen.dk er inkl. 25% moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne kan løbende ændres. Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, afgifts- og valutaændringer. Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser. KALO Kopenhagen forbeholder sig retten til at afvise en kundes ønske om at indgå aftale om leje af tøj, hvis kundens troværdighed ikke vurderes tilstrækkelig, eller hvis tøjet af forskellige årsager alligevel ikke kan leveres.

    10. Levering
      Generelt

      Vi leverer alle bestillinger inden for områdekode 2500 ved personlig levering. Uden for denne områdekode sendes varerne med Post Nord som pakkepost. Det er muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer undervejs. Varerne er forsikrede under forsendelsen, og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager pakken, skal du anmelde det til info@kalokopenhagen.dk.
      Ved returnering er kunden til enhver tid forpligtet til at bede om en kvittering for afsendelse, som senere skal kunne fremvises i de tilfælde, hvor tøjet ikke kommer frem. Det er kundens ansvar at kræve, opbevare og fremvise kvittering for retur-forsendelsen.
      Der kan være leveringsomkostninger i forbindelse med levering af produkter – dette vil blive oplyst ved bestilling.
      Der vil være et fast afsendelsestidspunkt, som vil betyde at leveringen når frem senest på den valgte dato for start af lejeperiode. KALO Kopenhagen garanterer ikke forhold, der betyder at leveringen forsinkes.
      Er KALO Kopenhagen ikke i stand til at levere i det aftalte tidsinterval, har kunden ret til forlængelse af lejen, så kunden stilles som var tøjet leveret rettidigt. Ønsker kunden at benytte denne service, har kunden pligt til at gøre KALO Kopenhagen opmærksom på den forsinkede levering. Kunden kan tillige returnere tøjet fysisk og få lejebeløbet retur.
      Levering i Danmark udenfor område 2500
      Dine ordre vil uanset værdien tillægges et forsendelsesgebyr på 80 DKK til dækning af forsendelsesomkostninger med Post Nord. Medmindre andet er nævnt under låne- eller købs-processen. Alle pakker sendes som en forsikret erhvervspakke.
    11. Bestilling
      KALO Kopenhagen er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid bestille tøj. Det kan dog forekomme, at vi lukker hjemmesiden grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage leje og køb, når butikken er åben og tilgængelig.
      Det kan i sjældne tilfælde forekomme at et stykke tøj, du har booket alligevel ikke er tilgængeligt. I så fald vil du få tilbudt at leje et andet stykke tøj i samme prisklasse eller at ændre din bestilling.
    12. Betaling/ Sikkerhed
      Når du betaler for din lejeaftale, kan du kun betale for din bestilling med betalingskort via vores betalingsfunktion på siden. Sikkerheden på KALO Kopenhagen er i top. Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder at det kun er Quickpay, der har adgang til dine data. Hverken KALO Kopenhagen eller uvedkommende har mulighed for at se den data, der udveksles ved køb. Ved KALO Kopenhagen holdes dine personlige kontaktoplysninger 100% fortrolige og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem. Ved køb med VisaDankort, Visakort eller andet kreditkort trækkes beløbet fra din konto, så snart varen afsendes.
      Hvis ikke betalingen af et skyldigt beløb falder, sendes en opkrævning.
    13. Intellektuelle rettigheder
      Alt indhold på siden er beskyttet af copyright love og de intellektuelle rettigheder tilhører KALO Kopenhagen.
    14. Personlige oplysninger/persondatapolitik
      Når du handler ved KALO Kopenhagen skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og evt. cvr nr. (kundeoplysninger). Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling og udarbejde en faktura. Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. KALO Kopenhagen opbevarer som foreskrevet i regnskabsloven registrerede oplysninger i mindst 5 år ud over bogføringsåret.
      Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.Hjemmesiden drives af firmaet: Kalobiotik ApS.
        Læs mere her.
    15. Force majeure
      KALO Kopenhagen er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af Brugsaftalen eller betingelserne, forårsaget af begivenheder, der ligger uden for KALO’s rimelige kontrol.
    16. Ophavsret
      Alle rettigheder til navn, logo og alt øvrigt materiale på domænet www.kalokopenhagen.dk tilhører KALO Kopenhagen ApS, og må ikke kopieres, gengives eller på anden måde videredistribueres uden forudgående skriftlig aftale med KALO Kopenhagen ApS.